windzin.com
... .
. . .
. .
Tekst: Tomaž Košir                Kliknite na slike za povečavo ...
Za nami sta dobri dve uri vožnje in do cilja je le še kak kilometer. Rudi, ki ima vso opremo v svojem fiatu, divja, kot da bo nehalo pihati že ob 10h in bo bonaca trajala do leta 2005.

"Saj naj bi veter pojačal šele v naslednjih 12-ih urah!", si mislim, a ga poskušam vseeno dohajati. Na strehi imam sicer le dve deski in nekaj jamborjev, vendar pa poleg mene na pol spi Grega in glede na njegov renome verjamem, da bo njegova omahujoča glava na kakem prehitro odpeljanem ovinku zagotovo nabila v najbolj oster rob v avtu... Raje malo zaostanem... Mare, Boštjan in Bernard, ki so za nama, se polno naloženi premikajo s podobno hitrostjo in tik preden zapeljem čez znane "lay down" policaje na začetku Premanture, se oglasi moj džesimujo. Mesič! Od onih zadaj: "Bistro Kamenjak!".

"Jasno, saj še nikoli nismo šli kar mimo!"

Blendam Rudiju, ki pa ne gleda v ogledala in besno oddrvi naravnost na spot.

"Živc!"

Potem je strašno začuden, ko nas ni in ni, ko sestavlja 4.9m2, mi pa medtem pijemo prve kavice in kakav danes.

Kam? Mare je že v Ljubljani namigoval, da je izvohal nek "nov" spot. Večji val, nobene gneče, dela tudi na jugozahodnik...

"Gremo pogledat."

"Tudi Marko Notar je nekaj govoril o spotu na drugi strani otoka in da ni šel noter, ker je bil sam..."

"Verjetno je res zajebano! Če je pa enostavno, potem tega ne boš objavljal! Drgač bo spet štala na diskusiji ... "

"Če bi bilo enostavno in varno, bi tam že zdavnaj furali domačini..."

In gremo. Sam sem malce razočaran, ker so ponoči oropali edino menjalnico v vasi in sedaj nimam kun, pa bom že kasneje nekje zamenjal ... Na levi zagledamo Palin:

"No ja, ni slabo, samo val je še majhen..."

Dalje! Razbit makadam čez Kamenjak se vleče kot mehiške nadaljevanke in potem se cesta še zoži. Luža, pa še ena luža, blato ...

"Anžurja v njegovem avtu ne spraviš sem!"

"Samo pogledamo. Mogoče trojica zagretih, ki sedaj vozi spredaj, celo proba kakšno furo, da jih poslikam, potem pa letimo na Štango.", se tolažim, a Vabškov znani: "TO MI DELI!!!", me v trenutku, ko na cilju stopimo iz avtov, postavi pred dejstvo: "Danes ostanemo tukaj! Nor spot!!!"

Mare pa: "To ni še nič. Danes bolj švoh piha, kadar je močno, je val še dvakrat večji."

"TO MI DELI !!!!!!"

Sledi nekaj minut vsesplošne samohvale: kako smo pametni, ker smo prišli sem! Kako bomo zrajdali tele brejkerčke in nabijali v zrak. Kako sploh ne gremo več drugam ... Malo me je strah za Gregata. Človek je magnet za težave, s tovrstnimi spoti ima pa še manj izkušenj kot jaz. Torej minus nič! Bil je na Prassotu, kjer so brejkerji, samo tam te pljune na mivko.

Raziščemo obalo in izberemo mesta, kjer bi bilo mogoče skočiti v vodo. O kakšnem nobel vstopu ni ne duha ne sluha. Skočiš s skale in z opremo čimhitreje odbrcaš proč, da te kakšen višji valjarček ne bi kar takoj razpacal pod štartno točko. Za izhod določimo globok zaliv nekaj sto metrov nižje, čeprav je danes, ker je val majhen, možno zlesti ven tudi na skalah... No, ja ... Akcija! Ostali sestavljajo jadra, jaz pa fotoaparat. Pravzaprav mi fotografska roba in delo povezano z njim, zopet, kot že mnogokrat, pride zelo prav:

"Vi kar pojdite! Jaz bom počakal in vas poslikal, šele potem grem v vodo.".

Če greš noter zadnji imaš seveda enkratno možnost opazovati druge in njihove težave, kdo je z velikostjo jadra najbolj zadel, če je vstopiti res možno brez poškodb, če so plitvine res dovolj globoke...

Trojka iz Maretovega avta se vrže v vodo. Lepo en za drugim. Mare celo nekaj metrov višje kot ona dva, sledi pa ena dolga borba z zelo močnim  tokom, vetrom, obrati. Kar ne morejo in ne morejo naorcati do plitvin. Po kakšni uri ritja proti vetru se Boštjan in Mare nekako prikopljeta do prvih brejkov, Bernard pa obupa. V dveh sekundah se spusti do mesta, kjer je pred uro začel. Ni fer!!!

"Premajhna jadra!", se glasi pričakovan komentar. Na čistem, izgleda, kar dobro vleče, samo pod valovi je bonaca.

"Še en spot torej, kjer je potrebno s kvadraturo pretiravati!". Obupan nad nemogočimi razmerami za fotografiranje pričnem sestavljati jadro: "5.4 in malo večja deska, pa bo...".

Bernard zaenkrat ostane zunaj, Grega in jaz pa skočiva v vodo... "Huh!!! Tole pa ni enostavno.". Preden naberem višino, mine cela večnost. Medtem se akciji zopet pridruži Bernard. Nadobudni Grega, ki se sploh ne more odlepiti s svoje vstopne linije, pa znori in brezglavo nabije dolgo špuro kar pod otokom in zadaj, na odprtem, brez problema odorca do nas. Fant, ki je tako iz obupa odkril prvo zakonitost tega spota, kmalu odkrije še drugo. Ko vozi preblizu otoka, ga "huge" brejker povalja po čereh in na pol prežvečenega izpljune na skalnato obalo. Oprema pa... Kdo ve? Človek kar noče z otoka. Vidimo, da po njem prenaša desko. Gor, dol, levo, desno ... Vsi smo že na obali, pri avtomobilih. Pospravljamo opremo, Rudi je verjetno že doma, on pa še kar kruza po tistem otoku.

ťA bo tam do teme?Ť

Končno se odloči in skoči v vodo. Z desko in nekaj kosi opreme v dobre pol ure preplava ožino do kopnega in poroča:

ťAuuu, dobro, da sem imel čelado, me je tolklo z glavo po skalah, od jadra je ostalo le pol žepa, jambor je razpadel...No, zgornji del je ostal cel, sem ga hotel dati Anžurju, pa mi je potem še tega odplaknilo. Obleka je pa cela! Še dobro, ker je sposojena ...Ť

Ponoči se veter okrepi. Naslednje jutro pa: BIG DAY!!! Spot je čez noč spremenil svoj obraz. Valovi, ki so bili še včeraj veliki in so glasno tolkli ob skale, so danes ogromni in ob obalo udarjajo brutalno. Deset metrov nad vodo si v parih minutah čisto slan.

Pojavita se še Rudi in Luka. Idealna kombinacija!  Dva windkillerja v enem avtu na našem spotu! Ko je bil Rudi na Rodosu, je po desetih letih prvič pihalo v nasprotno smer, z jakostjo dveh vozlov...

3tumb.jpg (11864 bytes)

Dopoldne mine ob spoznavanju valov. Do njih se prikopljejo le Bernard, Mare in Boštjan. Jaz ostanem na suhem, s fotoaparatom v roki, Rudi in Grega, ki ga izkušnja prvega dne žal ni odvrnila od ponovnega izzivanja, še opazujeta dogajanje, Luka pa pogumno dohiteva trojico. Ko pride na pravo linijo, veter prične izgubljati moč. Prvi se na obalo vrne Bernard, Rudi in Grega pa stopita v akcijo. Premajhna oprema naredi svoje in Grega obalo ujame šele daleč spodaj, na najbolj ostrih skalah. A kaj bi govoril. Takšnih razmer pač ne gre podcenjevati!


Spot Info:

Lokacija: rt Kamenjak na jugu Istre; najbližji kraj: Premantura; najbližji znani spot: Palin; dostop: slab makadam ...

Lokacija je odprta za vse vetrove z juga, od JV do JZ, smer valov in vetra pa se praviloma povsem ujemata. Pasti je veliko! Glavno nevarnost pa predstavlja otok Fenoliga, na katerega skalnato obalo se lomijo veliki valovi, ki vas ob napaki, nič hudega slutečega, v hipu popeljejo na kopno. Tudi če ste bili še pred nekaj sekundami 100 ali več metrov nad otokom!!!

Ob močnem vetru in velikih valovih je plitvina ob obali neuporabna in smrtno nevarna, tista ob drugi (rdeči) oznaki pa je zelo daleč od obale in v primeru težav se je zaradi zelo močnih tokov zelo težko vrniti na izhodišče. Z vso opremo velikokrat celo nemogoče! Zato se je potrebno že v naprej sprijazniti z dejstvom, da bo jadro morda ostalo v vodi, saj boste le z desko, ki jo jadro ne bo zaviralo, lažje ujeli obalo.

Izredno priporočljivo se je pred prvim obiskom lokacije pozanimati o njenih značilnostih in načinu surfanja pri tistih, ki so spot že preizkusili. Primeren je le za preudarne surferje in poznavalce jahanja na strmih in velikih valovih, z izkušnjami s podobnih lokacij !!!

Surfanja na opisani lokaciji ne priporočamo nikomur! Ne prevzemamo tudi nobene odgovornosti za morebitne težave, poškodbe ali škode, ki bi ob le tem lahko nastale!

Tekst: Marko Škorjak

Kdo pravi, da zimsko surfanje ne škoduje zdravju?

Zabeležen je vsaj en primer zbadanja v sklepih, in sicer v komolcu. Vendar to presenetljivo ni posledica mraza ali vetra, ampak ... ježev. Kaj, zakaj, kako? Lepo po vrsti.

Verjetno nisem prvi, ki se je zagledal v lepe valove na samem koncu Istre, na rtu Kamenjak, saj se jih vidi že od

daleč. Že če se peljete na Palin, jih vidite od tam, kjer so nekdaj stali kontejnerji / zabojniki / vsebniki. Skratka, na božični dan je pihal jugo in namenjen sem bil na Palin. Ker pa svoje drage od doma nisem mogel spraviti pred deveto uro, sem bil malo prepozen, saj je veter ugasnil že okoli poldne. Ostal pa je val. In to kakšen! Edini problem je bil, kako živ priti v vodo in iz nje. Ta dan je bil torej namenjen reševanju te uganke. Valovi juga namreč butajo naravnost na skale, 2 metra široka peščena plažica, ki ob bonaci sicer je, pa je bila skrita pod penami, ki so skakale do 10 metrov v zrak. Potem pa se pojdi! Za v vodo niti ne bi bil tak problem, pač skočiš nekje v zavetju, plavaš do vetra, pa je. Kaj pa ven? Novoletno darilo je bil zalivček s peščeno plažo kakih tristo metrov nižje. Skrivnost je bila tako razrešena. Ostalo je le še čakanje na veter, da bi s kolegi preizkusili, kakšne so razmere, ko piha. Da je tok zelo močan, sem vedel, zanimalo pa me je, kako globoka je voda na plitvinah. Ob oseki sem z desko plaval do plitvine, kjer voda ni nižja od 1,5 metra. Če te opere tam čez, bo za silo dovolj...

Prvi vikend novega leta je prinesel pomlad in z njo lepo zeleno napoved za jug Istre. Ker pa so vsi modeli razen našega Allah-dina kazali močno južno strujanje, direktno iz Afrike, ni bilo strahu, da ne bi vozili male opreme. In res, večji del Techno-Windzin tima se je znašel na rtu vojaškega vadišča, narodnega parka Kamenjak. Razmere so bile, glede na to, da smo želeli spot prvi dan le potipati, kar prave - veter za petke (vsaj tako smo mislili), val zmeren, vreme oblačno, ampak suho. Menda bistveno boljše od Umaga, čeprav je marsikdo pričakoval ravno obratno sliko. No, ja, Sašo že ve! Kratek ogled vstopa in izstopa, potem pa akcija. Najprej je vodo povohal Trio fantastikus (Berni, Bošti in  Marek), potem pa še Muši (boljše, da je ne bi) in Toki. Prvo urico smo bolj orali, končno pa se je veter okrepil toliko, da so bili gležnji na suhem. Val pri črno-beli oznaki za plitvino je bil ravno pravi za jahanje, visok kakšna dva metra, za skakanje pa malo slabši, saj je bila smer vala in vetra ista. Val nad rdečo oznako pa je bil že višji, okrog tri metre. Problematično pa je bilo že nabiranje višine, saj je za to prostora zelo malo (povsod se podirajo valovi), tokovi so močni, kot da surfaš na Savi, pa še veter je bil zelo muhast (tudi če se pišeš Muhič ti ni bilo prizanešeno). Vseeno pa smo veseli prišli ven, saj je bilo vsem jasno, da smo na novem spotu, kljub dvema velikima nevarnostima. Prva je čisto objektivna, to je, da ti lahko sredi morja, nad otokom, pri rdeči "štangi", odpove kak kos opreme, do obale pa je zelo daleč. Druga pa je ta, da se kar visoko nad otokom Fenoliga lomi velik val, ki te prav rad opere na skalno obalo, delat družbo dinozavrom. In Muši ne bi bil on, če ne bi rinil prav tja. Ko je veliko prenizko prečkal linijo valov, ga je eden veselo ponesel s seboj - verjetno je zaslutil, da Gregec sanja o  počitku na otoku. Pa še jadro se mu je zdelo že staro in za v smeti... Khm, jadro naj ima vedno pravi jambor?! Tako je, tudi tistega ni potreboval več! Neužiten zvarek gume in plastike je val najprej še hotel omehčati na čereh, potem pa ga je razočaran izpljunil na otok. Vsa čast Goyi, ki je utrpela samo manjšo luknjo na špici (pa verjetno še kak strukturen kolaps) in Gregorjevi čeladi, ki ga je po njegovih besedah rešila, ko je z glavo pod razpenjenim valom butal v skale in si govoril: "Tok, tok." S tem verjetno ni klical Tomaža, ampak je molil k kakšnemu višjemu božanstvu. Da bi se v penah brejkerja počutil varneje, se je skril še med jadro in lok. Malo več težav je imel, ko je nato hotel priti ven... Ko je po otoku končno pobral svojo razmetano psiho in vse ježeve bodice, kar jih je lahko našel, se je le odločil priplavati na kopno. OK, se zgodi. Ampak zakaj ravno njemu, in to ne prvič?

Ja, Prvič, ta njegov priljubljeni baščanski otok. Kolikokrat je že plaval (skoraj) od tam, enkrat celo obnemogel, pa tudi iz Vrat so ga že reševali! Zvečer si je nato nesojeni junak z mesarskim nožem spravljal bodice iz roke, odločen naslednji dan spet poizkusiti. To ti je odločnost!

Svoje nadarjenosti za odkrivanje težav pa tudi naslednji dan ni uspel skriti. V vodo je skočil z jadrom 4.4, ko smo ostali s peticami zaradi prešibkega vetra že hodili ven. Odril je nekam na odprto in seveda končal pol milje nižje, tako blizu pa zato, ker je ujel srečo za rep malo močnejšega sunka, ki ga je prinesel nazaj k obali...

Ta dan je bil veter ravno pravi za petke, val pa hudisimisimo. Na bližnji plitvini  kakšne 3 metre, zunaj pa solidnih pet do šest. Prihajal je v setih po tri, štiri, pet, ... med valovi pa so bile povsem gladke doline. Ne vem, zakaj je moralo zmanjkati vetra ravno takrat, ko sem prišel do vala! Pred mano je zrasla stena, čez katero sem sicer hotel priti, ampak se je zrušila, malo preden sem prišel do vrha. Pena me je pod vodo držala kake pol minute in me trikrat pošteno obrnila. Upal sem samo, da me bo izpljunilo proti gladini in me ne bo potegnilo dol. Opremo sem kmalu ujel, večje škode pa tudi ni bilo. Bošti in Berni sta imela več težav z višino, tako da do vrha brejkov sploh nista mogla, ko pa je veter malo spustil, smo jo itak popihali. Sam sem šel po bližnjici, štartal sem nad malim svetilnikom in spotoma postavil še hitrostni rekord v podvodnem plavanju. Prehitela me je samo lastna oprema. Dve pranji na dan pa zadostujeta vsakomur.

Nekatere, zgoraj prikazane fotografije so nekoliko slabše kakovosti.
Nastajanje reportaže je namreč motilo, slabo vreme, še slabša vidljivost in
velika oddaljenost, ki žal niso fotografiranju naklonjeni dejavniki.

Opomba   >>>

Klikni tu za prvo stran Windzina...

Š WINDZIN - časopis slovenskih windsurferjev
Kopiranje ali prepisovanje vsebine spletne strani, deloma ali v celoti, brez pisnega dovoljenja